Nedenfor kan du læse udstillernes egne pressemeddelelser i forbindelse med deres deltagelse på Foodexpo 2022:
Udstiller: RD DATA A/S, Værkstedsvænget 6, Hjallese, 5260 Odense S
Hvis du kommer med til årets FoodExpo, vil du se masser af sund mad, mad med god samvittighed, naturlig mad, etisk mad, individuel mad osv. osv.
Det skyldes at vi danske forbrugere nu i højere grad udtrykker vores værdier i kraft af den mad, vi vælger, og ifølge Center for Fremtidsforskning forventer vi at få hjælp til det perfekte liv, der hvor vi handler. Vi vil vide hvor fisken er fanget og hvor mange kvadratcentimeter kyllingen har haft at leve på. Vi interesserer os for tilsætningsstoffer, sprøjtemidler og den kemi, der er i emballagen. Vi vil have ikke alene god samvittighed - vi vil føle at vores mad gør os til bedre mennesker. Vi vil leve længere, være mere sunde, slanke og smukke, og det skal maden bidrage til.
Men samtidig vil vi også have nem mad. Vi vil have mad, som andre laver for os. Vi vil have hurtig mad, men ikke fedtdryppende fastfood.
Derfor har de hjemmelavede specialiteter og takeaway måske også fundet vej til din butik. Navnlig fiskehandlere og slagtere har fundet kokkehuen frem, og tilbyder alskens færdiglavede retter til deres kunder, fordi danskerne i stigende grad er blevet usikre på hvordan man behandler den friske fisk og de mere sjældne udskæringer. Så hellere færdigstegte fileter og frikadeller, færdiglavede salater osv.
Men det kræver at tilliden er på plads. Kunden skal tro på at den mad, der er lavet i dit køkken, er af bedste kvalitet, indeholder de bedste råvarer og er fri for skadelig kemi. Mange er endda villige til at betale lidt ekstra, hvis de ved, at de får det bedste og mest naturlige. Er laksen vildtfanget eller opdrættet? Hvis den er opdrættet, er den så bæredygtig? Er æggene lagt af fritgående høns? Det er vigtig information for 2022-forbrugeren.
Netop derfor er kommunikation blevet mere væsentlig end nogensinde. Men hvordan får man egentlig bedst budskabet ud over disken?
En god og regelmæssig tilstedeværelse på sociale medier er guld værd, men det er meget tidskrævende - faktisk næsten et fuldtidsjob, hvis man vil have fuldt udbytte af facebook, Twitter eller Instagram. Der skal tages lækre fotos i høj kvalitet, skrives opsigtsvækkende overskrifter og "hook lines", og ikke mindst skal der følges og "likes" i timevis hver dag, hvilket de færreste i detailhandlen har tid til, især hvis de også skal stå tidligt op og stege frikadeller.
Annoncer i den lokale ugeavis er dyre. Samtidig fravælger flere og flere både aviserne og de husstandsomdelte reklamer, så værdien af gammeldaws annoncering er efterhånden tvivlsom, og i bedste fald egnet til at reklamere for ét uimodståeligt slagtilbud, der kan lokke folk ind i butikken.
Det store slag skal slås, når kunden er trådt over dørtærsklen, og er inde i din butik. Det er her, du for alvor kan signalere kvalitet, livsstil og troværdighed.
Det betyder meget at den, der står bag disken, ved alt om varernes herkomst, indhold, næringsværdi osv. og måske også lige har et par gode opskrifter ved hånden. Men lad os bare være ærlige - hvis du har tid til at holde et mindre foredrag for hver kunde, har du ikke travlt nok.
Løsningen er skiltning - tydelig, letlæselig og udførlig skiltning, der fortæller kunderne alt, hvad de har brug for at vide. Og helst uden at butikken drukner i en skov af mere eller mindre slatne papskilte med håndskrevet, mere eller mindre læselig tekst. Det gør jo ikke noget at det også ser pænt, hygiejnisk og stilfuldt ud, og at farverne er afstemt efter butikkens image.
Derfor er der intet, der slår en plastkortprinter. Den er lille og kompakt, fylder ikke mere på bordet end et A4 ark, og efter få minutter ved computeren kan den sprøjte prisskilte ud i lange baner. Med alle de informationer kunden vil have, og den gode historie om hvert produkt.
På den mest almindelige kortstørrelse - samme som dit Dankort - kan der stå adskillige liniers tekst om f.eks. ingredienser i sildesalaten, uden at det bliver svært at læse. Og har du brug for mere plads, er der et hav af muligheder. Nogle af de nyeste kortprintere kan printe ekstra lange kort, som ser flotte og eksklusive ud. Det er også muligt at få kortholdere med plads til 2 kort oven på hinanden, så pladsen til informationer fordobles. Samtidig ser det flot og stilfuldt ud med ens skilte i hele butikken. Du kan nemt selv designe dine skilte, f.eks. med butikkens logo eller små symboler for de forskellige varer.
Det bedste af det hele er at der findes både plastkort, farvebånd og kortholdere som er fødevaregodkendte. Taber du et prisskilt i frugtsalaten er det intet problem - hverken for salat eller kort. Printede plastkort er uimodtagelige overfor f(r)ugt. De kan vaskes og bruges igen og igen - de holder mindst lige så længe som prisen.
Mange sværger til matsorte kort med hvid skrift. De har et klassisk look, som små tavler. Men mulighederne er uendelige, for både kort og farvebånd fås i alle regnbuens farver. Uanset hvad du vælger, er her en stilfuld og tidsbesparende måde at formidle den gode historie på. Dine kunder vil elske dig for det!
Når årets Foodexpo – Nordens største fødevaremesse - løber af stablen 27. - 29. marts 2022 i Herning, vil landets førende ekspert i plastkort og plastkortprintere, RD Data være blandt udstillerne. De medbringer bl.a. printere til både små og store fødevarevirksomheder, samt alt det nyeste tilbehør, der gør skiltning nemmere og flottere. På www.rddata.dk kan du læse hvordan bl.a. en bager, en slagter og en fiskehandler bruger deres plastkortprintere.
RD DATA A/S
Værkstedsvænget 6, Hjallese
5260 Odense S
66191975
2022-forbrugeren vil have den gode historie
/Default.aspx?ID=6132&PubId=6230