Artikler
Foodexpo skaber nyt eventområde dedikeret til detailbranchen
arrow_backTil oversigten19. februar 2024
Butikstorvet er navnet på Foodexpos nye eventområde, der kombinerer autentisk markedsstemning med udstillere, arbejdende torveboder og relevante indlæg og debatter. Temaer og tendenser i detailbranchen kommer dermed i fokus på Nordens største fødevaremesse, der finder sted i MCH Messecenter Herning 17.-19. marts 2024.
Det kommer til at syde og boble af både liv og mad, når Foodexpo åbner dørene til Butikstorvet, der blandt andet rummer torveboderne Slagterbutikken, Fiskehandleren, Osteboden og Bageriet samt Torvescenen, hvor muligheder og udfordringer i den danske detailbranche belyses. Og der er nok at tage fat på:
- Tiden siden sidste messe (2022, red.) har været præget af meget høje energiregninger og den højeste inflation i dette årtusind. Mange forbrugere har derfor fokuseret endnu mere på prisen end ellers, men her i 2024 er der både forventninger om faldende rente og stigende realløn, så der er plads til optimisme for det kommende år, vurderer Claus Bøgelund Nielsen, vicedirektør i De Samvirkende Købmænd, der har været med til at udvikle Butikstorvet.
Han hæfter sig ved, at lukningen af både Aldi og Irma vidner om et "ekstremt presset marked", men er alligevel fortrøstningsfuld, og så glæder det ham, at den danske detailhandel nu samles i Butikstorvet på Foodexpo, hvor de besøgende dermed kan møde fødevaredelen af den danske detailhandel som en del af den samlede messeoplevelse.
Læs den fulde pressemeddelelse her: https://www.foodexpo.dk/om-os/pressemeddelelser/foodexpo-skaber-nyt-eventomraade-dedikeret-til-detailbranchen