Cases
Hos Uffe er glad for ThermIT
arrow_backTil oversigten13. december 2023 | ThermIT ApS
Restauratør, kok og organisationsmand i branchen, Uffe Nielsen, anvender ThermITs bæredygtige trådløse temperaturovervågning i sine tre restauranter, Hos Uffe – Teatercaféen i Hjørring samt Den Gamle Smedje over for Børglum Kloster og i Café Vognporten på Børglum Kloster.
-Det er fantastisk dejligt og nemt at arbejde med, og nu skal vi ikke koncentrere os om manuelt at skrive de her temperaturer ned hele tiden.
ThermITs enkle system overvåger med en smart sensor placeret i køleskab eller fryser temperaturen døgnet rundt og sender data videre til en placering ude i skyen, så der hos kunden ikke er brug for software til lagring.
Hvis temperaturen kommer uden for det ønskede, sender systemet automatisk en advarsel via sms eller mail, så brugeren kan nå at flytte dyre fødevarer eller medicin i sikkerhed, hvis et køleskab eller en fryser er holdt op med at virke.
-Desuden har vi jo opdaget, at det sparer os penge, fordi nogle gange, når vi er kommet hjem efter en lang arbejdsdag, får vi en sms om, at vi ikke har lukket køkkenets køle- og frysedøre ordentligt. Så må vi afsted igen. Det har sparet os for rigtig mange penge, at vi har kunnet nå at redde fødevarer for store beløb.
-De unge mennesker, vi har ansat, kan jo godt lide det her moderne elektronik fra ThermIT, og så er det lige pludseligt også sjovt at lave temperaturovervågning og egenkontrol. Det må jo godt være sjovt at gå på arbejde.
Ved at sikre de rigtige temperaturer hele tiden undgår brugeren at måtte kassere fødevarer på grund af for høje temperaturer og reducerer dermed madspild. ThermITs system kan også være med til at mindske energiforbruget.
-Der er også penge at spare ved, at vi har den her digitale styring og overblik, for så kan vi jo kontrollere vores temperaturer meget bedre. Vi kan spare på energien, når vi med meget præcise målinger fra ThermITs system får justeret vores temperaturer, så det passer.

