Artikler
Restaurationsbranchens nye bedste ven: Alt-i-en-løsning forenkler processer og øger omsætningen
arrow_backTil oversigten13. marts 2024 | viva.com
Teknologibanken Viva.com har i samarbejde med all-in-one restaurationsløsningen Fresto udviklet en cloud-baseret alt-i-en-løsning til restauranter og caféer. Læs herunder hvordan restauranten Mother har integreret løsningen og nu styrer hele driften gennem en enkelt enhed – blandt andet til betalinger med Tap on Any Device-teknologien.
I en konkurrencepræget restaurationsbranche, hvor effektivisering og optimering er vigtig for at sikre en rentabel drift, har restauranten Mother valgt at tage et banebrydende skridt mod en mere strømlinet og effektiv fremtid.
”Jeg har altid drømt om et system, der gav os mulighed for at have alle processer samlet i én løsning. Og her mener jeg alt lige fra POS, onlinebookinger og takeaway-ordrer til økonomi, transaktioner og betalingssystemer,” udtaler David Biffani, som ejer den italienske restaurant i hjertet af København.
Løsningen, som er udviklet af betalingsvirksomheden Viva.com og softwareudvikleren Fresto, gør det muligt at øge driftseffektiviteten og samtidig integrere alle nødvendige funktioner i ét enkelt, sammenhængende system. Det betyder blandt andet kortere ventetiderv øget bordomsætning og smidigere betalingsprocesser med Tap on Any Device-teknologien, der eliminerer behovet for en dedikeret betalingsterminal.
”Det var altafgørende for os at finde en løsning, som kan reducere tiden mellem bestilling og servering. Især når mange ordrer hober sig op på samme tid. Systemet giver mig mulighed for at have alt under kontrol til enhver tid – og så endda under samme paraply,” tilføjer David Biffani.
Øget kundetilfredshed og flere drikkepenge
Implementeringen af denne alt-i-en-løsning har ikke kun forbedret restaurantens drift og øget effektiviteten internt – det har også forbedret kundetilfredsheden markant.
”Det faktum, at vi er i stand til at gøre oplevelsen meget enklere og hurtigere, øger også kundetilfredsheden. Når vi lader vores kunder få regningen og betalingen med det samme, øger vi tilmed muligheden for at få drikkepenge. Og det har i vores tilfælde medført en stigning i drikkepenge på 300%,” fortæller David Biffani.
Desuden har det skabt en mere strømlinet arbejdsproces og øget effektiviteten på tværs af restaurantens daglige drift.
”Driften kører meget bedre, fordi cloud virker, uanset hvilken type internetforbindelse man har. Og det er klart noget som har forbedret vores service,” tilføjer David Biffani.
Med fuld kontrol over alle processer kan restauranten levere ekstraordinær service og sikre en gnidningsfri oplevelse, som skaber værdi for både medarbejdere og kunder.
Hør David Biffani fortælle om mulighederne i videoen her: https://www.youtube.com/watch?v=NN_WpzWn5Vs
Hvis du ønsker at høre mere om vores betalingsløsning, så kom forbi vores stand til Foodexpo, hvor vores sælgere, står klar til at hjælpe dig.