Cases

Gå op i dyrevelfærd med gris fra Grambogård

arrow_backTil oversigten

30. november 2023 | Dagrofa Foodservice

Mener du også at dyrevelfærd, ansvarlighed og nærhed giver en ekstra god smag i munden? Nu har al grisekød fra Dagrofa Foodservice’ brand Grambogård fået to hjerter for endnu bedre dyrevelfærd. Se her, hvad det kort og godt betyder.

Hos Grambogård er dyrevelfærd en hjertesag. Og det har det været siden etableringen i 1999. Det glæder os, at fødevarestyrelsen nu har tildelt gris fra Grambogård to grønne hjerter for ”endnu bedre dyrevelfærd”. Men hvor meget mere dyrevelfærd får du egentlig for pengene – og sætter dine gæster og kunder pris på, at du vælger gris fra Grambogård? Det korte svar er naturligvis JA, og det er derfor vi siger ”glade dyr er god smag”. Det handler om trivsel og respekt for dyrene, så den gode spiseoplevelse bemærkes af dine gæster.

I Tommerup på Fyn bliver Grambogårds grise passet og plejet af landmanden og hans team, som er helt særligt udvalgt, fordi de har hjertet med i alt hvad de gør.

Her går Grambogård grisene frit rundt i lyse og åbne stier på løsdrift med rig mulighed for at få masser af frisk luft omkring sig. Nu har de glade grise også fået to hjerter i dyrevelfærdsmærkningen. Det betyder, at ca. 50 udskæringer i sortimentet er kvalitetsstemplet med to hjerter for endnu bedre dyrevelfærd.

8 ud af 10 gæster går op i dyrevelfærd
Flere og flere efterspørger kød, der er dyrevelfærdsmærket. Forbrugerne går op i at vide, hvor maden kommer fra og værdsætter, når der sættes kvalitetsord på, og når der fortælles mere om det, der bliver serveret. Det er en naturlig del af den gode spiseoplevelse. Faktisk ser vi, at et stigende antal køkkener menusætter med kød fra Grambogård direkte på menukort, i tavleretter og på ugentlige madplaner. Det er vi ovenud stolte af, og vi tror på, at det fremadrettet vil være med til at løfte kvalitetsbevidstheden over alt i madmarkedet. En nyere forbrugerundersøgelse fra 2021, foretaget af fødevarestyrelsen i samarbejde med YouGov, slår fast, at 8 ud af 10 går op i dyrevelfærd. Det er en tendens, der er værd at bemærke. På kokkesprog er det lige præcis derfor, at dyrevelfærdsmærket kød giver stor værdi for dine gæster og kunder! Med 2 hjerter for endnu bedre dyrevelfærd.

Læs meget mere om hvad det betyder at vælge gris fra Grambogård på dgfs.dk.

Flere artikler fra Dagrofa Foodservice

Casen er skrevet af:

Dagrofa Foodservice

Dagrofa Foodservice er førende inden for foodservicesektoren i Danmark, betjener alt fra lokale caféer til Michelin-restauranter og er kendt for vores brede sortiment med over 30.000 unikke varenumre. Med en dyb indsigt i kundernes behov og tæt samarbejde med leverandører både nationalt og internationalt, tilbyder vi skræddersyede fødevareløsninger gennem vores unikke formatportefølje. Siden 2004 har vores dedikation gjort os til både en professionel fødevarepartner og en kvalitetsleverandør, hvor vores specialister leverer præcis det, du behøver, uanset om det er sæsonbetonet, lokalt eller ek

Se profil

Mød os på Foodexpo 2024

Niels Beier

Direktør, Grambogård/Dagrofa Foodservice Kød & Fjerkræ

Dagrofa Foodservice

Niels Beier

Poul Larsen

Direktør, HKI Ost

Dagrofa Foodservice

Poul Larsen

Stefan Nordahl-Pedersen

Salgschef. HKI Ost

Dagrofa Foodservice

Stefan Nordahl-Pedersen

Rikke Gryberg

Key Account Manager

Dagrofa Foodservice

Rikke Gryberg

Stefan Skov-Jespersen

Adm. Direktør, Grøn Fokus

Dagrofa Foodservice

Stefan Skov-Jespersen

Katrine Dahl Pind

Kategorichef, Frugt & Grønt

Dagrofa Foodservice

Katrine Dahl Pind

Gitte Riise

Fagkonsulent, Frugt & Grønt

Dagrofa Foodservice

Gitte Riise

Jørgen Møller

Fagkonsulent, Fisk & Skaldyr

Dagrofa Foodservice

Jørgen Møller

keyboard_arrow_up